Pages

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Okudum, Bitirdim, Yorumluyorum:)

Bu yılın başından beri okuyup bitirdiklerimi yorumlamak istiyorum. Fakat yeni eve taşınmamız, mutfak tadilatı ile cebelleştiğim için bir türlü yazamadım.


       Füreya, Ayşe Kulin'in kaleminden çıkmış harika bir hayat hikayesi. Harika dememin sebebi zorluklara yılmadan göğüs geren güzel, başarılı seramik sanatçısı Füreya Hanım'ı akıcı bir şekilde anlatması ve gıpta ile bakmamdan kaynaklanıyor. Ailesi, hayatı, yaşadığı yerler, insanlara kattığı yeni değerler ile okunması ve tanınması gereken bir Hanımefendinin kitabı.


Bu kitabı aldığımda aklıma ilk gelen polisiye-suç romanı olmasıydı. Macera, gerilimi sevdiğim için kitabın sürükleyici olduğunu düşünmüştüm. Evet, yer yer sürükleyici fakat ilerleyen sayfalar biraz ağırdan alınmış gibi. Katil uşak mı? gibi sorular soramıyorsunuz :D Fakat katil bambaşka biri çıkıyor haberiniz olsun. 


Kitap seçiminde genellikle arka kapaktan faydalanırım. Bu kitapta arka kapağı okuduğumda bambaşka şeyler ummuştum. Umduğumu bulamadım. Çünkü; arka kapakta verilen ayrıntı ile kitabın içeriğinde aşk bambaşka bir şey olarak karşımıza çıkıyor. Kitabı başlarda yarım bırakmamak adına okudum. Kitabın ortasından itibaren yani sonlara doğru heyecanlanmaya başladım. Yine de güzel bir kitap diyebilirim. 


Merak ve heyecanla elime aldığım bir kitap idi. Akıcı, bir o kadar da sürükleyici bir kitap diyebilirim. Bu tür kitapları okurken sonunu çözmeye çalışırım. Kitaptaki dedektifin gözünden olayları bakmaya çalışırım. Kurgusu güzel, içerik biraz yavaş ilerliyor gibi gelse de hemen okuyup bitirmek isteyeceğiniz bir kitap diyebilirim. 

Şimdilik yorumlarım ve bitirdiklerim bunlar, devamı gelecek...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder