Pages

5 Eylül 2012 Çarşamba

En Sevdiğim Dizi 7 Numara

En sevdiğim Dizi 7 numara. Çok eskilerde kaldı ama TRT1 de sabahları hala yayınlanıyor. O kadar sıcak, o kadar içten ki. Diziyi izleyenler biliyordur tabi ki de ben karakterleri hakkında yazamadan edemiyorum.


O kadar sıcak bir aile dizisi oldular ki, sıkılmadan bin kere izleyebilirim. Bir kere bizden, içimizdeki sıkıntıları, sevgileri, çekişmeleri, aile sıcaklığını, üniversitede okuyanların çektiği sıkıntıları anlatan sıcak bir dizi.
Ben bu dönemdeki dizilerin çoğunu izlemek dahi istemiyorum, çünkü hepsi o kadar yapay olmuş ki, anlatılmak istenilen ile verilen mesaj çok farklı.

Mesela dizilerde ki karakterle süper kıyafetler giyen, makyajsız adım atmayan, kadınsa güzel, erkekse yakışıklı, evi ,arabası, işleri olan kişiler.

7 numara öyle değildi. Gerçek sıkıntıların içinde birbirlerine kenetlenmiş insanların hikayesiydi. Ben bir çok karakter de kendimi gördüm.


4 kız arkadaşın huyları farklı farklı olmasına rağmen, birbirlerini içten seven, dostluğun kıymetini, yardımlaşmayı, biri düştüğünde hemen el uzatmayı bilen ve "işte arkadaşlık budur" dedirten yaşamlarıyla izlemeye değer karakterler. Mesela bir kıyafeti bir kere giyip, diğer bölümde bambaşka kıyafetlerle karşımıza  çıkmaları, para nedir bilmeyen, bambaşka dünyaların karakterlerini izlemek istemiyorum.

Mesela dizilerde evlilik, aşk gibi zor kazanılan, değer verilmesi gereken şeyleri de çabuk harcıyorlar. Halbuki 7 Numara da Zeliha Yenge ile Vahit Amca birbirlerini o kadar seviyorlar ki; evliliklerini, aşklarını fedakarlıkla ince ince işlemişler. 

Ben 7 numarayı çok seviyorum. Her sabahta izlemeye devam ediyorum. 



1 yorum:

  1. Tekrar dizileri izlemeyi sevmiyorum ama asıl yayınlandığı dönemde ailecek everdik izlerdik biz de :)

    YanıtlaSil