Pages

15 Kasım 2013 Cuma

Yeni başlayanlar için Sabır ve Umut Dersleri Çalıkuşu

Yeni başlayanlar için Sabır ve Umut Dersleri
Çalıkuşu


Bu sezon tek izlediğim, tek beğendiğim dizi Çalıkuşu. Bu kadar etkileneceğimi düşünmemiştim. Çünkü bu sezon hiç bir dizi izlemem diyordum. Çalıkuşunu izleyince takılıp kaldım. Şimdi hep salılar gelsin diye bekliyorum.

Çalıkuşu, Reşat Nuri Güntekin'in güzel eserlerinden biri. Kitap kurgusu çok iyi olunca, senaryo uyarlamasını da güzel yapmışlar. Küçükken izlediğim Türkan Şoray'ın oynadığı Çalıkuşunu hatırladım.


Sonra da Kenan Kalav ve Aydan Şener'in oynadığı Çalıkuşu dizisi vardı. Ben onu izleyemedim. Pek yorum yapamayacağım ama hatırlayanlar olmuştur.


Şimdi ise Çalıkuşunu Fahriye Evcen ve Burak Özçivit oynuyor. Bu kadar kaliteli bir kadro, kalite bir ortam, kaliteli bir senaryo ile süper olmuş. Ben çok, çok beğendim.


Hele ki müzik seçimleri süper. Ellerine sağlık, harika işler çıkartıyorlar.

Gelelim dizi de ki karakterlere :)


Feride

Annesini ve Babasını küçükken kaybetmiş. Teyzesi ve Eniştesinin kanatları altında küçük bir kız. Fransız lisesinde yatılı eğitim görürken, arada Teyzesinde yaşamaya da devam eder. Akıllı, inatçı, karakterli, hayata sıkı sıkı tutunmuş biri. Teyzesinin Anneliği, Eniştesinin Babalığı onun için hep şefkat dolu bir aile özlemini biraz olsa da giderir. Teyzesinin çocukları olan Necmiye ve Kamran ile büyümüştür. Kamran'a aşkı ve itiraf edemediği sevgisi içindeki bir yaradır.


Kamran

Kamran, Feride'nin Teyze oğlu. Hekim, Şair, Hercai bir aşık. Kibirli, egosu yüksek, çevresinden hep ilgi gören bir kişi. Feride'ye olan aşkı ve inadı onu hep yanlış yerlere yönlendiriyor. Kendinden yaşça büyük Neriman hanımla olan yasak aşkı başına iş açacak gibi gözüküyor.


Seyfettin Bey

Kamran ile Necmiye'nin Babası, Feride'nin ise Eniştesi. Evin reisi Seyfettin Bey. Sağlam karakterli, evine, ailesine, evlatlarına bağlı. Hanımı seven biri. Ailesini her türlü kötülüklerden korumak için çırpınan bir adam. Yufka yürekli aslında, sıcacık bir kalbi. O kalbi sadece Feride fark ediyor. Feride için gerçekten bir baba gibi. Keşke benim de Babacım hayatta olsaydı. :(


Besime Hanım

Kamran ile Necmiye'nin Annesi, Seyfettin Bey'in Hanımı, Feride'nin ise Teyzesidir. Feride, anasız babasız kalınca yanına almış. Yetimliğini unutturmaya çalışmış. Anne kokulu bir kadın. Fakat daha sonrasında işleri biraz karıştırıyor. Eeee kimse insanın kendi anası babası gibi olamaz.


Necmiye

Kamran'ın kız kardeşi, Besime Hanım ve Seyfettin Bey'in Kızı. Feride'nin ise Teyze kızı, kuzeni. Ev kızı, özünde yer yer iyilikte olsa, kıskanç, fesat, kompleksli bir kız. Anne ve Babasını Feride ile paylaşmak istemeyen, bunu hep ifade eden bir kişi. Selim Bey'e Aşık. Bu aşk ve evden çıkabilmek için herşeyi yapacak bir karakter.


Neriman

40 yaşlarında, güzel, işveli, kurnaz dul bir hanım. Kamran'ı çok seviyor. Bu aşk için yapamayacağı hiç bir şey yok. 


Selim

Kamran'ın en yakın arkadaşı, Hekim ve şair. İstediği şeyi hangi yolla olursa olsun almak isteyen biri. Feride'ye deli gibi, tutkun bir aşık. Ne yolla olursa olsun onunla evlenmek. Şuan Necmiye ile nişanlı önümüzdeki salıyı iple çekiyorum.

İzlemenizi tavsiye ederim. İyi seyirler :)












1 yorum:

  1. diğer versiyonlarını izlemediğimden bu cekıleni çok sevdim ama su ara hiç bakamıyorum : )

    YanıtlaSil