Pages

19 Mayıs 2015 Salı

Gebelik Şekeri ve Sonrası

7.ayımızda yaptırdığımız şeker yüklemesi sonucu, gebelik şekerim çıktığını daha önce buraya yazmıştım. Sonrasın da ise Kadın doğum Doktorumuz bizi Endokrinoloji uzmanına yönlendirdi. Bir çok hastahaneyi aramamıza rağmen 2 ay sonrasına randevu vermeye kalktılar. Tabi bize hemen lazımdı. O yüzden 9 Eylül Hastahanesinde aradığımız Doktoru bulduk, şükür.

Endokrinoloji nedir?

 Etimolojik olarak Endo(iç) krino(salgı) loji(bilimi) anlamına gelmektedir. Vücudumuzdaki iç salgı bezleri tarafından kana aktarılan hormon dediğimiz yapılar, diğer sistemlerle beraber vücudumuzdaki birçok mekanizmayı kontrol ederler ve tüm bu sistemi inceleyen bilim dalına endokrinoloji denirendokrinoloji

Doktorumuz gebelik şekerinin kontrol altına alındığı takdirde sıkıntı yaratmayacağını, Doktor kontrolünde yapılan diyet ile her şeyin yolunda gideceğini söyledi. Biz de sonradan öğrendik tabii. Doktorumuz bizi diyetisyene yönlendirdi.

Diyetisyenimiz bize güzel bir beslenme programı verdi. İçinde hiç şeker olmayan yiyecekleri sağlıklı şekilde tüketirsem bunu rahatlıkla atlatabilirmişim.

İlk 3 gün 10, sonra ki haftalarda gün de 7 kere parmaktan kan ile açlık ve tokluk şekerimi ölçtüm. 2 hafta sonra doktor kontrolümüz de ise gün de 1 defa olmak üzere açlık ve tokluk şekerimi ölçüyorum.

Tabii doğum doktorumuza da muayene olup, hem bebeğin hem de benim kilo kontrolümü takip ediyoruz. Son gidişimde 2 hafta boyunca ben hiç kilo almamışım. Şükür bebeğim haftasını takip ediyor.

Şeker diyet ile kontrol altında. Doğumdan 6 hafta sonra bir şeker yüklemesi daha yapacağız. Şekerin durumu nedir, o bakılacak.

Buna da şükür diyorum. Rabbim herkese sağlık nasip etsin. En büyük zenginlik bu :)




2 yorum:

  1. Bende de çıkmıştı gebelik şekeri. O zaman için üzülmüştüm işin gerçeği. Ve hamileyken iştahımın oldukça kabarık olmasından mütevellit zorlanmıştım da ne yalan söyliyim. Hatta okkaaa ki, doğum hediyesi olarak ne istersin diye soran arkadaşlarıma cheesecake, baklava, tiramisu gibi bi sürü bol şekerli zararlı sipariş etmiştim. Hatta eşimin doğum hediyesi bile kocaman bi tiramisuydu. :D Yasak oldu mu, daha da bi datlanıyo mibarek. :)
    Ama gebelik sonrası her şey normale döndü, doğumum çok rahat geçti. Umarım sizin için de öyle olur, hayırlısıyla, sağlıkla kavuşursunuz bebişinize.
    Takibe aldım bu arada, beklerim bana da içinizden gelirse. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorlanıyorum ben de, tabi işin içinde bebeğimiz olunca duruyoruz. İnşallah herşey yolunda gider:)

      Tabi ki size uğrayacağım :)

      Sil